dimarts, 27 de març del 2007

En Malo i la Lula


Vet aquí que una vegada, quan els bolets no tenien barrets, en una peixera hi vivia en Malo. Era un peix mitjà amb una cua molt bonica,amb ratlles grogues i taronges, els ulls de color blanc, la cua, els cap i les aletes de color vermell...
Era molt ràpid, sempre estava alegre, era molt llest i també una mica empipador.
En Malo no li agradava viure en una peixera ja que sempre s’avorria molt. Un dia va tenir una idea genial:
- Faré el mort! i com que ja no em mouré ja no em voldran!!!
Quan la nena va veure que en Malo estava mort es va posar a plorar i van venir els seus pares.
-Per què plores filla meva?
- El meu peix s’ha mort!!
- No ploris, en comprarem un altre i aquest el llançarem al mar, no et preocupis més!
En Malo es va posar molt content. El dia següent els pares el van llançar al mar.
Un cop dins el mar es va posar a nedar molt content, però va arribar la nit.... i estava molt cansat i amb molta gana. Volia anar amb els altres peixos però els altres no el volien, i es va posar a plorar. Va venir un pop i li va dir:
- Que et passa alguna cosa?
- Sí! Estic molt cansat i no sé on anar.
- Vols venir a casa meva a sopar i a dormir?
- Sí! Va dir molt content.
I tots dos van marxar. El dia següent el pop li va dir:
- Vols venir amb mi al mercat?
- Sí, i tant que sí!
I van anar junts al mercat i quan el pop estava comprant en Malo va veure un peix nena i es va enamorar d’ella. I li va preguntar:
- Com et dius?
- Em dic Lula, i tu?
- Em dic Malo.
I van parlar, i parlar ... fins que el pop li va dir:
- Va Malo, marxem cap a casa!
I en Malo va marxar a casa.
El dia següent en Malo va anar al parc a jugar amb els seus amics i va trobar la Lula jugant amb les seves amigues i ell volia jugar amb elles, però tenia molta vergonya, al final no va jugar amb elles, i va marxar plorant.
Quan va arribar a casa el pop li va preguntar:
Què et passa Malo?
I en Malo li va explicar el que havia passat el matí al parc.

- Va no ploris, no has de tenir vergonya per això, només li has d’explicar que l’estimes i prou. Va vés a buscar la Lula i li dius que l’estimes.
I en Malo va anar al Parc a buscar la Lula. Quan va arribar en Malo li va dir que l’estimava. I la Lula li va dir que ella també i tots dos van anar a casa agafats de la mà.

I vet aquí un gos,
vet aquí un gat,
el conte s’ha acabat!

Ji Yi